jomati-plus.reismee.nl

Ubud per auto, fiets en voet.

Hallo Allemaal,

Leuk om te zien dat jullie weer meelezen en bedankt voor jullie reacties.

We zitten inmiddels alweer sinds vrijdagmiddag in Ubud.

Zaterdag zijn we naar de markt geweest en hebben weer heel wat aangeschaft, de koffers beginnen alweer aardig overvol te raken, dat wordt weer wat met het overgewicht op de terugweg.

's Middags hebben we een bezoekje gebracht aan Monkey Forrest, waar weer vele brutale apen ronddwarrelden.

Zondag was de bedoeling was de bedoeling dat we een fietstocht zouden maken langs sawa's en kampongs, maar helaas we werden wakker met regen, dus dat ging niet door.

We besloten het even aan te kijken, maar de lucht bleef donker.

Rond een uurtje of 11 besloten we dan maar naar het Balibirdpark te gaan, een vogelpark ongeveer half uur rijden van Ubud vandaan.

Daar aangekomen werd het eindelijk droog en is het eigenlijk de rest van de middag droog gebleven.

We hebben veel mooie vogels gezien, een waardeloze 4D film, al weten we niet waar ze die 4D vandaan haalden want we hebben alleen beelden gezien en een hoop geblaas uit een airco, verder een komodovaraan, Tim heeft nog wat vogels op zijn arm en nek gehad en na het vogelpark zijn we nog in het reptielenpark geweest, wat er naast ligt.

Daar zagen we allerlei slangen en hagedissen, krokodillen en dat soort gespuis.

We mochten nog een grote leguaan vasthouden en ook al vond ik dat beest best wel eng heb ik het toch maar gedaan. (Tim deed het ook, dus dan kan ik niet achterblijven) Pieternel griebelde van al deze beesten en was in sneltreinvaart door het park heen.

Na al deze beestenbende zijn we nog langs een dorpje geweest, waar je beelden kunt kopen en hebben we nog een klein beeldje gekocht.

Verder eindigde de dag met weer behoorlijk wat regen en zijn we om half 11 naar bed gegaan.

Nu is het maandagochtend en het regent alweer, of nog steeds, maar wel jammer want we worden wel beperkt in onze mogelijkheden om de omgeving rond Ubud al fietsend te bekijken.

Het is 8 uur 's morgens, dus we gaan het nog even aankijken of het nog wat wordt.

Nou het is dus redelijk droog gebleven en we hebben fietsen gehuurd en hup, on the road.

Piet had een beetje een gammele bak en redde het niet tegen de berg op.

Nadat ik met Piet van fiets had geruild ging het wat beter, mijn benen waren iets meer gewend door het mountainbiken, maar de kwaliteit van de fiets liep niet over.

We hebben langs rijstvelden gefietst , langs ceremonies en langs de witte reigers van Petulu.

We eindigden bij een doodlopend stuk, waar zich een resort bevond.

We besloten om daar wat te drinken , het zag er wel superduur uit, maar ja we hadden dorst.

En duur was het, een colaatje kostte daar bijna 5 keer zoveel als bij ieder ander restaurant, maar het uitzicht was heel mooi, we werden ontvangen als de koninklijke familie ( ook al kwamen we op gammele fietsjes) en het zag er superchique uit, hotelkamers in de vorm van huisjes, allemaal met privezwembad, heel mooi allemaal.

Na de versnaperingen en de bui, die overkwam zijn we weer verder gegaan, terug richting Ubud, alwaar we nog lekker wat gerelaxed hebben en de regen inmiddels weer met bakken uit de lucht kwam.

Vandaag de laatste dag in Ubud werden we eindelijk wakker met de zon. Het beloofde een mooie dag te worden, dus besloten we om een wandeling langs de sawa's te gaan maken.

Het was een hele mooie wandeling, met mooie uitzichten en af en toe wat modderige, bijna onbegaanbare paden.

Halverwege de route schrokken Joost, Tim, Roel en Piet van een enorme gil mijnerzijds, want voor mijn voeten ging een behoorlijke slang, dat was even schrikken, Joost mocht van mij de rest van de tocht voorop lopen.

Tegen het einde van het keerpunt kwamen we bij een hotelletje aan in de middle of nowhere, waar we wel wat wilden drinken. Het bleek van een duitser te zijn, die daar al 12 jaar zat.

Hij had leuke verhalen en we vermaakten ons er prima.

Na een klein uurtje gingen we weer terug, weer door een schitterend landschap en nogmaals een slang, dit keer was Joost de gelukkige, die erop liep.

Om een uurtje of half 3 waren we weer terug in Ubud, Piet was helemaal bekaf, en hebben we lekker wat gegeten bij Murni's, een leuk restaurant tegen de berg.

Nu zijn we klaar om straks weer te gaan eten en daarna pakken we onze boel in om naar Amed te gaan.

Ik weet niet of we daar internet hebben, maar anders duurt het even voor we weer wat plaatsen.

Oh ja, en de regen komt inmiddels weer met bakken uit de lucht.