jomati-plus.reismee.nl

Canggu en omgeving

Hallo Allemaal,

Inmiddels zijn we alweer aangekomen in Sanur.

We hadden 2 dagen strand gepland bij Canggu, maar helaas werden we de eerste dag wakker met zwaar bewolkt weer.

Plannen maar weer omgooien dus.

We besloten een trip te maken naar Jatiluwih, waar de mooiste rijstvelden van Bali liggen.

Eerst vervoer regelen, wat best lastig was, gezien het feit dat Canggu best een gehucht is en we niet echt bekend waren in de omgeving.

We hadden nog maar net 5 minuten gelopen, toen er vanuit een villa, een alleraardigste Engelse dame aan ons vroeg wat we zochten. Toen we antwoorden dat we op zoek waren naar transport, zaten we voordat we het wisten bij de dame binnen in de villa te wachten op transport.

Zelf verdween ze tuut tuut tuut tuut, net zo snel als ze was verschenen naar haar werk en liet ze ons achter in haar huis met haar personeel, wachtend op de taxi. En die kwam binnen tien minuten.

Mooi geregeld dus.

De rit naar Jatiluwih duurde ongeveer anderhalf uur, maar daarna kregen we ook waar voor ons geld. (letterlijk, want zelfs voor een uitzicht moet je hier betalen, al is het maar een euro)

Prachtige rijstvelden zover je maar kon kijken, echt heel mooi en absoluut de moeite waard.

Op de terugweg zijn we via de Tana Lot tempel gereden. Dit is een beroemde tempel op Bali, die in de zee ligt. Wij vonden het niet zo de moeite waard, dus we waren er snel weer weg, terug naar het hotel.

's Avonds weer wat gegeten bij het strand en de volgende dag was het dan toch echt mooi weer en konden we naar het strand.

Omdat we het strand bij Canggu niet zo mooi vonden besloten we naar Seminyak te lopen via het strand, wat volgens Joost niet zo ver lopen was, een half uurtje ongeveer.

Dat werd dus ietsjes meer.......twee en half uur wandelen.

Joost werd vervloekt, maar uiteindelijk konden we neerploffen op een bedje. ( na veel onderhandelen) Onderweg hadden we nog wel een ceremonie gezien, dus dat was wel weer leuk.

Tim, Joost en Roel hebben gesurft, of een poging daartoe en moe en voldaan zijn we na het eten weer richting hotel gegaan.

En nu zitten we dan in Sanur, waar we onze laatste daagjes relaxed zullen doorbrengen aan het strand en bij het zwembad.