jomati-plus.reismee.nl

Amed

In Amed had we dus geen internet. Ook geen airco, dus het was even afzien.

Het verschil met de temperatuur in Ubud was enorm, Amed is namelijk het heetste gedeelte van Bali.

Ook in Amed had het de afgelopen dagen veel geregend vertelde de eigenaar van ons hotel en dat is eigenlijk heel uitzonderlijk, normaal regent het daar in juli en augustus geen druppel.

Onderweg naar Amed hebben we ook nog de toerist uitgehangen, we zijn gestopt bij de grootste,belangrijkste tempel van Bali en bij het waterpaleis van Tirtaganga.

De tempel was mooi en groot, er was een ceremonie aan de gang, dus er waren veel mensen. Verder blijft het onbegrijpelijk dat de mensen van Bali zoveel tijd en geld besteden aan het geloof. Ze gaan trouw minnimaal 3 keer per dag naar de tempel en vieren zo'n beetjee alles wat je kan vieren. Overal is een ceremonie voor. Ze hebben gemiddeld 6 ceremonies of meer per maand.

Het waterpaleis was mooi, maar stelde verder niet zoveel voor.

Heet, heet, heet was het dus in Amed, even wennen weer, zeker in een kamer zonder airco.

We kwamen 's middags rond 4 uur aan en hebben nog even het strand verkend en wat gegeten.

Er bleek geen pin te zijn in Amed, dus we moesten het doen met wat we hadden en dat was eigenlijk niet veel.

Daarom waren we veroordeeld tot 1 restaurant, daar konden we namelijk met onze creditcard betalen.

De volgende ochtend zijn we gaan snorkelen, volgens de boeken moest er een koraaltuin voor de deur van het hotel liggen, zo vanaf het strand, dus we waren benieuwd.

We gingen de zee in en inderdaad, wat we toen zagen......een aquarium, zo mooi, wat een vissen allemaal en dat zo dicht aan de kust. De hele cast van Finding Nemo kwam voorbij, inclusief Nemo zelf. Echt heel mooi!

We hebben ongeveer 2 uur gesnorkeld en daarna zijn we gaan lunchen.

's Middags zijn we met de boot naar een Japans wrak gevaren, ongeveer 8 km verderop en hebben we daar ook nog een keer zo'n anderhalf uur gesnorkeld. Ook daar waren de vissen allemaal prachtig en talrijk, ook heel dicht tegen de kust.

Toen de zon weer onderging voeren wij weer terug richting hotel.

We kwamen hier om te snorkelen en dat was zeker de moeite waard. We hebben ook wat snorkelfoto's genomen, die plaats ik later.

We zitten nu in Canggu, volgens de boekjes een wat rustigere stek voor strand en surfliefhebbers.

Gisteravond hebben we aan het strand in een trendy tent gegeten en er waren inderdaad allemaal surfers aan het waveboarden.

Het is alleen superklein er waren maar 4 restaurantjes en dat was het, wel zie je dat dit helemaal in opkomst is, er wordt overal gebouwd en er staan veel dure privé villa's.

Vandaag en morgen doen we een dagje strand en dan gaan we voor onze laatste dagen naar Sanur.