jomati-plus.reismee.nl

Dagje Yogya

Zo, dat was dus een domper, die finale.

We zaten met zo'n honderd man in de nederlandse kroeg, gezellig hoor.

Het was spannend tot het einde en helaas geen goed einde. Dat was balen.

Het cafe was dan ook snel leeg, maar ja het was dan ook wel 4 uur 's nachts.

Wij zijn ook snel gaan slapen.

Vandaag hebben we het verder rustig aan gedaan, een beetje bij het zwembad gehangen, een rondrit gemaakt in een becak (fietstaxi) en wat winkels gekeken.

Daarna nog wat gezwommen, gedronken en gegeten en nu op tijd naar bed.

Morgen gaan we wat dingen bezichtigen en 's avonds naar een dansvoorstelling van het Ramayana ballet.

Aankomst en Yogyakarta

Hier dan de eerste berichtgeving vanuit Azië. De reis is goed verlopen, wel wat vertraging her en der maar al met al viel het mee.

Op Düsseldorf is Tim nog gefilmd door TV Noord Brabant, waarschijnlijk omdat hij in een shirt van het Nederlands elftal liep. Ze filmden meerdere mensen in het oranje. Jammer dat we het zelf niet terug kunnen zien.

Het wk leeft wel overal, ook in Azië, we worden overal meteen aangesproken over 'onze jongens' .

In Kuala Lumpur haddenn we helaas niet zoveel tijd, doordat onze vlucht vervroegd is, dat scheelt een halve dag.

De regen kwam met bakken uit de lucht en het onweerde er ook bij.

We hebben wel de beroemde twin towers gezien, weliswaar in vogelvlucht, maar toch..

Vanmorgen was het vroeg opstaan, want het vliegtuig zou om 7 uur vertrekken, dachten we.....

Het begon al met onze taxichauffeur, die niet op kwam dagen, nee eigenlijk met Roel en Piet die zich hadden verslapen, Pieternel wist namelijk nog niet hoe haar telefoon werkte...Goed, andere taxi's geregeld en om 5 uur stonden we op het vliegveld. Incheckbali nr 16 moesten we hebben. Nou daar stond dus een rij dat wil je niet weten.

Maar goed, wij achteraan aansluiten en wachten maar......en wachten maar..................... en wachten, en wachten, wachten.......... Na ongeveer twee en een half uur waren we nog maar op de helft van de rij.

Na zo'n 3 uur waren we dan eindelijk aan de beurt en toen bleek dat we overgewicht hadden, wij misschien ook, maar de koffers zeker. Dat werd dus bijbetalen.

Dollars werden niet geaccepteerd en de creditcard werkte niet, dus of we dan maar even snel wilden pinnen want de plane was leaving soon. Het pinnen lukt helaas ook niet 1, 2, 3 , maar uiteindelijk hadden we het geld en konden we betalen.

We moesten wel rennen werd er gezegd, dus dat hebben we gedaan, langs balie's (opeens hoef je dan niet meer door de scan en opeens kunnen ze wel heel snel je paspoort bekijken) maar dan heb je haast en ben je gestresst en zeggen ze nog doodleuk relaxed een praatje aanknopend: aha you from Hollanda, tonight the big final, Holland , WesleySchneijder good, Hollandwill win, jajajaja wij willen gewoon het vliegtuig halen ja !!!!

We renden overal voorbij en konden nog net als een van de laatsten de trap op het vliegtuig in, en dat alles in een tropische hitte van 35 graden, dus het was ook wel ff zweten.

Het vliegtuig vertrok 2 en half uur te laat, maar we waren blij dat we zaten.

En nu zitten we dus in Yogyakarta en bereiden ons voor op de big game vanavond.

Om half 2 's nachts begint het.

Ons hotel zit naast een nederlands café, jawel met kroketten, bitterballen en alles erop en er aan, dus daar staat een groot scherm en kunnen we de wedstrijd volgen.

Hopelijk winnen we en kan ik wat leuke foto's laten zien.

Iedereen veel kijkplezier vanavond en we gaan voor de winst !!!!!!!!!!!!

Daar zijn we weer..............

Daar zijn we dus weer en dit keer met 2 extra, vandaar Jomati plus.

Marinette, Joost, Tim , Joost zijn broer Roel en zijn vrouw Piet gaan ook met ons mee en samen met hun gaan wij opnieuw richting Azië en wel naar Indonesië.

Dit keer zullen we Java en Bali bezoeken en zullen we jullie weer op de hoogte houden van al onze belevenissen.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom. ( je ziet dit niet op de site hoor !!!)

Ik zie jullie graag terug opons reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met ons meereist!